Přípravka U11
30/06/2021

Zlatá tečka + hodnocení sezóny

Turnaj Kostelec – 1.  místo z 5 týmů

Sestava: Sandu, Kettner, Nedvěd, Kořenský, Janíček, Plašil, Pexa, Tvrdík.

Branky: 8x Plašil, 4x Nedvěd, 4x Tvrdík, 3x Kořenský, Kettner, Pexa.

FK Pšovka – Záryby 7:2

FK Pšovka – Kostelec 5:0

FK Pšovka – Ovčáry 5:3

FK Pšovka – Čechie Kralupy 4:2

Pěkná tečka za letošní sezónou, a pro část kluků i za jejich přípravkovou etapou. Vynikali jsme v tom, co nám vždycky dělalo problémy – vůle se porvat o vítězství, nedat soupeři ani kousek místa. Vypíchnout musím Keťasův obranný skluz do střely, Šimiho boj v středu hřiště v posledním zápase a spoustu momentů, kdy to útočníci měli návraty až k vlastní brance. Hurá, tak snad nám tenhle základ vydrží, abychom se mohli soustředit opravdu na ten „fotbal“ – tj. taktika, pohyb po hřišti, řešení různých situací,… Co se týká útočení, tak to bylo dneska hodně založené na nahrávkách, kluci po chvíli zjistili, že vyšší tráva není úplně pro kličkování to pravé a míč se často zastavuje pod nohou. Fotbalovým vrcholem byla asi krásně časovaná Méďova průnikovka na Plášu v zápase proti Kostelci, a dloubáček na hlavu na zadní tyč v podání stejných hráčů. Gratuluji Plášovi k zisku trofeje pro nejlepšího střelce turnaje, i když z mého pohledu to byl (diplomaticky řečeno) takový nerozehraný výkon (hlavně chyběla rychlá práce s míčem, z čehož plynula řada ztrát).

Hodnocení sezóny

Ze sezóny jsme odtrénovali společně na hřišti přibližně polovinu, zima připadla samostatnému tréninku dovedností, případně běhům v terénu. A když jsme se zase na jaře sešli na trénincích a zápasech, bylo krásně vidět, že mluvit o týmovém výkonu nemá cenu – ten totiž hrozně závisel na tom, kterých 6 fotbalistů se na hřišti zrovna sešlo. Zkrátka bez dovedností se nelze bavit o narážečkách, výměnách místa a dalších kombinacích. Proto hodnocení budiž individuální!

Pláša – vynikají schopnost vzít to na sebe a prosadit se, vystřelit oběma nohama. Samostatné fungování vynikající – dovednosti splněné. S přechodem na větší hřiště bude jednoznačná potřeba zapojit se více do přípravy útoku, zklidnit se a kombinovat se spoluhráči, připravit si střeleckou pozici. K tréninku doporučuji: vedení míče a kličky (ideálně po zpracování míče a zakončené střelou).

Méďa – perfektní technika a ovládání míče, vnímání hry, nahrávka. Samostatné fungování vynikající – základní dovednosti splněné. Rezervy v přístupu: náladovost – občas nízké zaujetí pro hru a vůle bojovat za tým. Zkrátka buď nejlepší na hřišti, nebo nejhorší, nic mezi 😀 K tréninku doporučuji: zpracování vysokých míčů (nenechat to skákat), hlavičkování, soubojové chování (nevyhýbat se kontaktu).

Šimi – perfektní technika a ovládání míče, čtení hry, nahrávka, hra tělem. Samostatné fungování vynikající – základní dovednosti splněné. Rezervy v kopu do míče a atletických schopnostech, K tréninku doporučuji: Kop z místa i z běhu oběma nohama (střela, nahrávka, vysoký míč) různými částmi nohy, s rotací/bez rotace.

Šťépa – dobré ovládání míče a střelba, vynikající pohyb po hřišti a důraz v soubojích. Samostatné fungování slabší – chybí splnění některých základních dovedností. Rezervy ve hře slabší nohou. K tréninku doporučuji: doplnit základní dovednosti, trénovat střelbu a nahrávku oběma nohama. Hodit se bude i větší využití klamavých pohybů a změn směru a rychlosti při vedení míče.

Tvrďas – vynikající soubojové chování, důraz, herní odvaha. Samostatné fungování vynikající – základní dovednosti splněné. Rezervy v rychlé technické hře s míčem – využívat ve hře 1 na 1 klamavé pohyby, změny směru a rychlosti pohybu. K tréninku doporučuji: kličky (ideálně po zpracování míče), střelba a nahrávka oběma nohama.

Keťas – perfektní střela oběma nohama, klidná hra na pozici obránce. Samostatné fungování vynikající – základní dovednosti splněné. Rezervy v soustředění na hru – občas nulová reakce na ztrátu míče a v komunikaci – neuhýbat ze soubojů, pokud nemám jistotu, že tam jde někdo jiný. K tréninku doporučuji: zpracování (ze vzduchu) a vedení míče zakončené střelou nebo nahrávkou.

Pady – vynikající hra tělem, herní odvaha, použití dovedností v zápase. Samostatné fungování nadprůměrné – chybí 2 základní dovednosti. Rezervy v koordinaci pohybů a hlavně v kondici. Nutné dodržovat životosprávu a pravidelně sportovat. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, dále může být vedení míče + nahrávka oběma nohama. Z mimofotbalových dovedností velmi doporučuji skok přes švihadlo, skok do dálky, sprinty se změnou směru.

Janys – ukázkové nasazení v zápasech, důraz, obětavost. Příkladná samostatnost a zodpovědnost – doprava na tréninky na kole z Kel. Samostatné fungování přes zimu katastrofální. Rezervy v ovládání míče a herní odvaze. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, dále vedení míče a kop oběma nohama (nahrávka, střela, vysoký míč).

Ondra – dobré vedení míče a nahrávka silnější nohou, fungování v partě. Samostatné fungování slabší – chybí základní dovednosti a snaha je plnit. Rezerva v základních herních činnostech jednotlivce – převzetí míče, kličkování, střelba, o slabší noze ani nemluvě. Sebevědomí na hřišti je úzce spojeno se zvládnutím těchto dovedností! K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, dále vedení míče + kop oběma nohama (nahrávka, střela, vysoký míč).

Míla – vynikající rychlostní a silové schopnosti, odvaha na hřišti. Samostatné fungování slabší – chybí základní dovednosti a snaha je plnit. Rezerva v zaujetí pro hru (vnímání hry) a správném použití dovedností vzhledem k situaci na hřišti. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, dále převzetí a zpracování míče, kop oběma nohama (placírka, nárt).

Roudy – dobré rychlostní a silové předpoklady, hra 1 na 1, chytání. Velmi dobrá herní odvaha, zaujetí pro hru. O to víc mě zaráží nízká docházka na tréninky a katastrofální samostatné fungování přes zimu. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, převzetí míče a kop oběma nohama (střela, nahrávka, vysoký míč), chytání a házení.

Domča – dobré ovládání míče a technika. Samostatné fungování nadprůměrné – chybí 2 základní dovednosti. Velké rezervy v síle celého těla, která je základem pro rychlost, obratnost, souboje, tvrdost kopu. Dále v chování, kde bych doporučil více pokory a slušnosti směrem ke (třeba začínajícím) spoluhráčům, což přispívá k přijemnějšímu prostředí, ve kterém trávíme každý týden spoustu hodin . K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, kop do míče slabší nohou. Shyb, ručkování, lezení po stromech, sprinty se změnou směru, skok do dálky, skok do výšky.

Andy – dobrý pokrok ve hře s míčem, převzetí a nahrávce, částečně i chytání. Samostatné fungování nadprůměrné – chybí několik základních dovedností. Rezervy v základním ovládání míče, hře slabší nohou, herním klidu. Sebevědomí na hřišti je úzce spojeno se zvládnutím těchto dovedností! K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, převzetí  míče a kop oběma nohama (střela, nahrávka, vysoký míč), chytání a házení.

Sochy – vynikající rozehrávka, přehled o hře, větší jistota v chytání, vynikající tvrdá střela. Samostatné fungování nadprůměrné – chybí 2 základní dovednosti. Rezervy v rychlé práci s míčem, kličkování, dynamice pohybů (rychlý běh se změnou směru). K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, dále vedení míče se změnou směru (naznačení nahrávky a zaseknutí), což se velmi hodí i v brance, chytání a házení.

Pexič – výborná bojovnost a zaujetí pro hru, pěkně zvládnutá nahrávka. Samostatné fungování nadprůměrné – chybí několik základních dovedností. Rezervy v rychlé práci s míčem – změny směru a rychlosti běhu, zapojení obou nohou. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, dále driblink – vedení míče oběma nohama, zpomalení a zrychlení, zasekávačky různými částmi nohy, kličky – klamavé pohyby.

Bany – výborná úroveň dovedností, ovládání míče, nahrávka, střela. Samostatné fungování vynikající – neuvěřitelných 76 dovednostních bodů. Velké rezervy v soubojovém chování a snaze si míč vybojovat – bez míče bohužel nedokážeš neučené dovednosti využít. K tréninku doporučuji: hru 1 na 1, 2 na 2 (ale ne s bezkontaktním stylem hry nebo probíháním soubojů!). Přetlačování, přetahování, sprinty se soubojem o míč, rugby na zahradě 😀

Kolja – nejlepší stahovačka levačkou ve střední Evropě, vynikající rychlostní schopnosti. Samostatné fungování přes zimu slabší, nyní ještě chybí několik základních dovedností. Rezervy v soubojovém chování (často jenom vypíchnutí míče, ne hra celým tělem) a kopu oběma nohama. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, převzetí míče, kop z místa i z běhu oběma nohama (střela, nahrávka, vysoký míč).

Koťas – dobré silové a rychlostní schopnosti, soubojové chování, pěkně zvládnutá přešlapovačka i ve hře. Samostatné fungování přes zimu bídné – nízká aktivita a snaha učit se dovednostem. Rezervy v rychlém ovládáním míče a kopu oběma nohama. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, vedení míče,převzetí míče, kop do míče oběma (střela, nahrávka, vysoký míč).

Níca – dobré základní ovládání míče, klidný herní projev, nahrávka. Samostatné fungování průměrné – několik základních dovedností stále čeká na splnění. Rezervy v rychlosti práce s míčem, kličkování, soubojovém chování. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, vedení míče (změna směru a rychlosti pohybu), kop do míče oběma nohama (střela, nahrávka, vysoký míč).

Fanda – dobré silové a rychlostní schopnosti, důraz v soubojích. Samostatné fungování přes zimu bídné – velké nedodělky v základních dovednostech. Sebevědomí na hřišti je úzce spojeno se zvládnutím těchto dovedností! Rezervy vidím v nasměrování energie správným směrem – tj. ve hře směrem ke svému vlastnímu výkonu, ne o přestávku směrem ke spoluhráčům.K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, převzetí míče, vedení míče, kop do míče oběma (střela, nahrávka, vysoký míč).

Páťa – dobré ovládání míče, technika chytání a rychlá rozehrávka. Samostatné fungování vynikající – velký pokrok v plnění dovedností během několika týdnů. Rezervy vidím v kopu do míče oběma nohama a odhadu na balon při chytání. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, dále převzetí míče, vedení míče se změnou směru (naznačení nahrávky a zaseknutí), což se velmi hodí i v brance, chytání a házení.

Tom – dobré rychlostní a silové schopnosti, rychlé učení fotbalovým dovednostem, výborná střela nártem pravačkou. Samostatné fungování vynikající – postupné plnění základních dovedností. Rezervy samozřejmě v orientaci na hřišti, zkušenostech, rychlé práci s míčem. K tréninku doporučuji: dodělat základní dovednosti, vedení míče, převzetí míče a kop oběma nohama (střela, nahrávka, vysoký míč).

 

Sice to jsou pro každého jenom čtyři řádky, ale pro mě celkem fuška 😀 . Kdo by měl zájem o doplnění, vysvětlení hodnocení, případně detailnější návod k tréninku, nebojte se napsat, budu na příjmu.

Děkuji za celou sezónu, užijte si prázdniny, načerpejte hodně sil, ať na to můžeme v srpnu zase společně vlítnout. Nezapomínejte na to, že všestrannost je důležitá a prázdniny jsou ideální období pro vyzkoušení mnoha různých sportů 🙂

 

Sportu zdar!