Týmové informace

Doporučení pro hráče a rodiče

  • Aktivní pohyb DENNĚ alespoň 2 hodiny. Rozvoj síly (prolézačky, přetlačování, bojové sporty, lezení na stromy,…). Rozvoj obratnosti (kolo, brusle, plavání, skákání panáka, švihadlo, trampolína, kotoul, Matějova akrobacie,…). Míčové sporty (házení, pinkání, driblování).
  • Matějova akrobacie. Hravý rozvoj gymnasických dovedností ve spolupráci s rodičem. Ke stažení ZDE.
  • Dovednosti FK Pšovka. 95 základních dovedností každého fotbalisty.
    – Playlist videí: https://youtube.com/playlist?list=PLOj2I4RqGJwlcIftstPzYN5bVz645Q9E1
    – Tabulka získaných dovednostních bodů: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Lj85qTZwp6eYXfuObH6O47aFaZ7l6T-Ao-ZIVMvOq2k/edit?usp=sharing
  • Samotestování. 5 disciplín, ve kterých lze porovnávat své výkony.
    – nášlapy na míč za 30 s
    – přeskoky přes švihadlo (rekord bez omezení času)
    – polohy za 30 s (stoj – leh na břichu – stoj – leh na zádech – stoj – leh na břichu – …)
    – skok do dálky z místa
    – počet nožiček s 1 dopadem o zem (po každém kopu může míč 1x dopadnout na zem)
  • Pestrá sportovní strava. Standardně pestrá strava (ovoce, zelenina, maso, ryby, luštěniny, vejce, máslo, jogurt, ořechy). Sladké limonády a potraviny bez výživové hodnoty (párek, brambůrky, tavený sýr, cukrovinky z palmového oleje, čistě pšeničné pečivo) pouze výjimečně. Komplet plakát ke stažení ZDE.

Organizace

  • Trénink: 2x týdně, 75 – 90 minut. Sraz 15 minut před začátkem tréninku.
  • Zápas: Turnajově, hrací systém 3+0. Sraz 40 minut před začátkem zápasu (čas pro děti, aby se rozkoukali a co možná nejvíce samostatně se připravily).
  • Nominace na zápasy: Chování, docházka, zájem o fotbal (průbojnost, koncentrace).
  • Omluvy: Plánované absence na nadcházející týden vždy nejpozději (!) o předcházející víkend. Omluvenky vždy s uvedením důvodu.
  • Počasí: Pro déšť se trénink neruší. V případě bouřky/vichřice zajišťuje trenér náhradní program.
  • Zima: Několik tenkých vrstev + nepromokavá bunda (příklad: ponožky, termoprádlo, tepláky, tenká mikina, šusťáková bunda). NE tlustá peřová bunda. Odpovídající počet věcí na převlečení (minimálně boty, ponožky, triko).
  • Členské příspěvky: 1 000 Kč / pololetí. Splatné k 31. 10. a 28. 2..
  • Porušení týmových pravidel: Ovocná liga (Příklad: Pokud přijdu pozdě na trénink, na příští trénink přinesu ostatním hráčům v týmu občerstvení v podobě misky s ovocem.)

Vybavení fotbalisty

Povinné:

  • Kopačky (správná velikost!)
  • Fotbalový míč, velikost č. 3
  • Sportovní oblečení + lahev s pitím

Volitelné:

  • Chrániče holení
  • Fotbalový minimíč, velikost č. 1 – např. ZDE
  • Síťka na míč – ZDE
  • Klubové oblečení
    – nabídka ZDE
    – objednávka přes OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ

Zásadní hodnoty

  • Počátky zodpovědnosti vůči týmu (pozdrav, včasný příchod, pozornost při tréninku).
  • Radost ze hry = hraju si a poznávám fotbal.
  • Rozvoj všeobecných pohybových dovedností.

Fotbalové učení v kategorii U7

  • Základní ball mastery 1-10. Nášlapy, posouvačky, stahovačky,…
  • Kop nártem oběma nohama (střela).
  • Neodkopáváme míč, ale vedeme ho do volného prostoru. Pokud překáží soupeř, snažíme se změnit směr.
  • Nebojíme se bojovat o míč, běhat naplno a jít do kontaktu se soupeřem.
  • Pokud má míč soupeř, nejdeme bránit bránu, ale naopak útočíme na soupeře s míčem.
  • Preferujeme učení vedení míče a kliček před přihrávkou. Přihrávku cíleně učíme až v posledních měsících kategorie U7, ani v zápasech ji tedy po hráčích nevyžadujeme. Pokud ji sami použijí, tak jsme samozřejmě rádi. Důvod: hráči zatím většinově nejsou schopni vnímat své okolí, vede to k bezcílnému zbavování se míče (odkopávání vydávanému za přihrávku).