Týmové informace

Doporučení pro hráče a rodiče

  • Aktivní pohyb DENNĚ alespoň 2 hodiny. Rozvoj síly (přetlačování, bojové sporty, lezení na stromy, cílené posilování vlasní vahou). Rozvoj obratnosti (kolo, brusle, plavání, skákání panáka, švihadlo, trampolína, kotoul, hvězda, stojka,…). Míčové sporty (házení, pinkání, driblování, tenis,…).
  • Dovednosti FK Pšovka. 95 základních dovedností každého fotbalisty.
    – Playlist videí:
    https://youtube.com/playlist?list=PLOj2I4RqGJwlcIftstPzYN5bVz645Q9E1
    – Tabulka získaných dovednostních bodů:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Lj85qTZwp6eYXfuObH6O47aFaZ7l6T-Ao-ZIVMvOq2k/edit?usp=sharing
  • Samotestování. 5 disciplín, ve kterých lze porovnávat své výkony.
    – nášlapy na míč za 30 s
    – přeskoky přes švihadlo (rekord bez omezení času)
    – polohy za 30 s (stoj – leh na břichu – stoj – leh na zádech – stoj – leh na břichu – …)
    – skok do dálky z místa
    – počet nožiček s 1 dopadem o zem (po každém kopu může míč 1x dopadnout na zem)
  • Pestrá sportovní strava. Standardně pestrá strava (ovoce, zelenina, maso, ryby, luštěniny, vejce, máslo, jogurt, ořechy). Sladké limonády a potraviny bez výživové hodnoty (párek, brambůrky, tavený sýr, cukrovinky z palmového oleje, čistě pšeničné pečivo) pouze výjimečně. Komplet plakát ke stažení ZDE.

Organizace

  • Trénink: 3x týdně, 90 minut + úklid hřiště. Sraz 15 minut před začátkem tréninku.
  • Zápas: 4×15 minut, hrací systém 4+1. Nominaci píše trenér do sekce Aktuality. Sraz 40 minut před začátkem zápasu.
  • Nominace na zápasy: Chování, docházka, splněné dovednosti 1-10.
  • Omluvy: Plánované absence na nadcházející týden vždy nejpozději (!) o předcházející víkend. Omluvenky vždy s uvedením důvodu.
  • Počasí: Pro déšť se trénink neruší. V případě bouřky/vichřice zajišťuje trenér náhradní program.
  • Zima: Několik tenkých vrstev + nepromokavá bunda (příklad: ponožky, termoprádlo, tepláky, tenká mikina, šusťáková bunda). NE tlustá peřová bunda. Odpovídající počet věcí na převlečení (minimálně boty, ponožky, triko).
  • Členské příspěvky: 1 500 Kč / pololetí. Splatné k 31. 10. a 28. 2..
  • Porušení týmových pravidel: Ovocná liga (Příklad: Pokud přijdu pozdě na zápas, na příští trénink přinesu ostatním hráčům v týmu občerstvení v podobě misky s ovocem.)

Vybavení fotbalisty

Povinné:

  • Kopačky (správná velikost!)
  • Fotbalový míč, velikost č. 3
  • Sportovní oblečení + lahev s pitím
  • Na tréninky sportovní ponožky (vysoké) nebo stulpny!
  • Chrániče holení (zápas)
  • Fotbalový minimíč, velikost č. 1 – např. ZDE
  • Síťka na míč – ZDE
  • Švihadlo (PVC) – např. ZDE

Volitelné:

Poznámka: Kopačky nejsou vycházková obuv! Nejsou určeny k tomu, aby v nich hráč přicházel na tréninky a potom v nich zase odcházel. Příchod na trénink/zápas tedy ve vycházkové obuvi, následně přezutí.

Zásadní hodnoty

  • Zodpovědnost vůči sobě a vůči týmu (včasný příchod, připravenost na trénink, pomoc s přípravou tréninku a následným úklidem).
  • Samostatnost a slušné chování. Pozdrav jak s trenérem, tak se spoluhráči, tak se všemi dospělými na hřišti.
  • Snažím se, jak nejvíc umím.
  • Pomáhám ostatním, jak nejvíc umím.

Kompletní Pyramida Pšováka ZDE.

Fotbalové učení v kategorii U9

  • Dovednosti s míčem na místě i v pohybu (kličky). Ronaldovka, přešlapovačka, Zidanovka, otočka, stahovačka.
  • Použití těla při souboji se soupeřem ( = oplocení míče).
  • Použití obou nohou dle situace na hřišti.
  • Nabíhání do volného prostoru.
  • Dodržování základních úkolů na jednotlivých pozicích (obránce, útočník, brankář).
  • Dodržování základních úkolů při standardních situacích (nabíhání / obsazování hráčů).
  • Základní brankářské dovednosti (pád do strany, chytání do prstů i do koše) u všech hráčů.
  • Základní atletické i gymnastické dovednosti, skok přes švihadlo.